maanantai 23. heinäkuuta 2012

Alku

Sekä henkilökohtainen elämäni että maailman poliittinen tilanne käy läpi suurten muutosten aikaa. Kummassakin on tehtävä valintoja, joilla on kauaskantoisia seurauksia.

Minusta on hiljattain tullut isä. Se tarkoittaa, että minun on täytynyt tehdä valinta vastuullisuuden tai vastuun pakoilun välillä. Voitte tämän tekstin perusteella arvailla kumman valitsin. Koen että maailman politiikassa ollaan samanlaisen valinnan edessä.

Isyyden myötä ymmärrän entistä paremmin tekemisieni ja tekemättä jättämisieni oman elämänkaareni yli ulottuvat vaikutukset. Asiat jotka minä jätän korjaamatta tänään lapseni korjaa huomenna.

Uuden haastavan taloudellisen tilanteen inspiroimana olen myös päättänyt ryhtyä yksityisyrittäjäksi. Minulle on siis entistä vähemmän samantekevää, miten yhteisiä varojamme käytetään.

Edellä mainitut yhdistettynä pidempiaikaiseen kiinnostukseeni politiikkaa kohtaan ovat saaneet minut ottamaan askeleen, jonka ottaminen on jo pitkään poltellut mielessäni. Koska voin jatkossa välttyä entistä vähemmän yhteisten asioiden vaikutukselta jokapäiväiseen elämääni, olen päättänyt aktivoitua poliittisesti.

Tämän blogin aloittaminen saa toimia ensiaskeleenani tielle, jonka suuntaa ei ole määritelty. Se voi olla ylämäki, alamäki, päättyä lyhyeen tai jatkua pitkään ja tasaisena. Aika näyttää.

Koska en kuitenkaan pidä itseäni yli-ihmisenä kuin korkeintaan joka toinen päivä, en julista täällä totuuksia vaan otan osaa keskusteluun. Pyrin olemaan aina sovinnollinen ja totuudenmukainen. Muistuttakaa jos huomaatte minun hairahtuvan tältä tieltä.

Stefan Holm
23.7.2012
VANTAA

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti